i min sminkväska just nu


dehär är de jag har på mig dagligen, i skolan altså :)


1. Dream matte mousse från maybelline: En ganska liten burk men det räcker flera veckor, det bästa med den är att den täcker sjukt bra och att man inte får dendär kladdiga foundation känslan som man kan få av helt flytande. Jag använder färgen sand, en ljusare färg eftersom det är grunden på det hela. Kostar ca 119:- och är värd priset, kunde dock ha varit lite billigare för att den är så liten.
2. True match minerals från L'oreal: Ett puder, som jag ingentligen inte hade tänkt att köpa från början, utan jag fick den av min mormor men den visade sig va sjukt bra. Ett puder som täcker lika bra som en foundation enligt mig, jag har en lite mörkar färg än min foundation och använder den mest på kinder, panna och haka för att få bort de glansiga och för ännu bättre täckning. Kostar ca 150:- och är värd priset!
3. Masterpiece max mascara från maxfactor: Sjukt bra mascara, som särar på ögonfrasarna och absolut inga klumpar, jag lovar er. Borsten är av gummi och jag tycker det är skibra eftersom vanliga borstar lätt klibbar ihop sig. Jag rekomenderar till alla, den kostar ca 160:- och absolut värd priset.
3. h&m's solpuder: Jag använder den mest på kinder för att framhäva kindbenen och få en lätt solbrun känsla, finns jättemånga andra bra puder också, men eftersom denhär kostar endast 40:- så är det absolut värt att köpa, räcker länge och har en jättefin färg. Den blåser inte bort så lätt n' i like that ;)

det var väl det jag hade tänkt skriva, kommentera gärna. enjoy!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag köper typ jämt nytt puder och foundation , och alla suger, har en från max factor, lorial paris mm

nu så ska jag tänka mig köpa det där pudret som du vissar på 2:an , men är det bra täkande, och bar mot tor hud tror du? xD

2008-09-11 @ 20:56:05
Postat av: Bea

Hej Linda!

Jag undrar om du vet ngn bra mascara som särar på franarna? och den du skrev verkar bra, men vart kan jag köpa den? åhlens, hm?

<3

2008-09-11 @ 21:27:00
Postat av: Linda

Svar till anonym: Ja som man hör på namnen, pudret jag visas på tvåan är gjord nästan bara för torr/skadad hy och jag tycker absolut att du ska köpa den!

Svar till bea: Jag tycker verkligen att du ska köpa den jag visar, de är den bästa mascaran jag provat :)

2008-09-11 @ 22:46:16
URL: http://allaslinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

TACK FÖR SVARET <3

2008-09-12 @ 15:50:22
Postat av: Bea

Okej, tack för svaret. Men på hm eller åhlens? :)<3

2008-09-12 @ 21:00:21
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-12 @ 21:05:31
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Linda

finns på både h&m, åhlens & kicks :)

2008-09-12 @ 22:16:59
URL: http://allaslinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken hemsida hitta du bilderna på? :)

2008-09-14 @ 19:45:50
Postat av: linda

google?

2008-09-14 @ 21:10:18
URL: http://allaslinda.blogg.se/
Postat av: höhö guess hwo? ^^

lalala.. töööönt :D

2008-09-20 @ 23:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0